Glem ikke hyggen!

Man må ikke undervurdere værdien af tid sammen med sine kollegaer. Teambuilding, fyraftensøl og personalefester styrker fællesskabet på arbejdspladsen. Faktisk kan det også medføre, at du udvikler dig fagligt. Til sociale sammenkomster mellem kollegaer, ser du ofte andre sider af dine kolleger. Det giver en større forståelse for hinanden, og det kan føles mere trygt at være omkring kollegerne på jobbet. Når man føler sig tryg i sit arbejde, tør man i højere grad udfordre sig selv og andre, fordi man ikke er bange for at fejle. Du skal ikke bare se det som en udgift, man er forpligtiget til at give sine medarbejdere, når der arrangeres fest med kollegerne. Det er rent faktisk noget, der er vigtigt for, at vi alle sammen har det godt på arbejdspladsen.
Savner du sommerfest ideer eller inspiration, så læs med nedenfor.

Sommerfest

Er det længe siden, I har lavet noget socialt på din arbejdsplads? Så var det måske en idé at holde en sommerfest. Det kræver faktisk ikke så meget planlægning, som I måske tror, og man kan afholde denne fest i mange forskellige formater. Vi har her samlet 6 gode råd til, hvordan I kan gribe jeres sommerfest an.

1. Definér formålet med firmafesten

Før I bliver enige omkring, at I skal have en sommerfest, så start med at snakke om, hvad den bidrager med til jer. Er det længe siden I har lavet noget sammen? Har I lige haft eller kommer I snart ind i en travl periode? Er der en del nye medarbejdere? Oplever I høj succes? Dette kan være gode indikatorer på, at I godt kunne bruge en sommerfest! Start med at fastsætte, hvad sommerfesten skal kunne. Det gør også resten af planlægningen meget nemmere, når man starter med at definere behov og formål.

2. Fastsæt dato og budget for arrangementet

Fastsæt datoen for sommerfesten hurtigst muligt og send en mail ud til kollegerne. Bed dem sætte kryds i kalenderen, for at begrænse afmeldinger pga. uvidenhed. Få styr på, hvad budgettet ligger på, da det ofte er styrende for planlægningen. Husk især de lidt tungere poster som lokaleleje, forplejning og underholdning. Hos os ved KbhTeambuilding laver vi totale løsninger på sommerfester. Derved, skal I faktisk ikke gøre andet end at fortælle os jeres behov og budget, og så står vi for resten. I skal bare koncentrere jer om formål, behov, dato og budget – så tager vi resten. Vi kan selvfølgelig også hjælpe med flere dele af festen, som f.eks. underholdning, samarbejdslege og/eller øvelser. Eksempler på populære sommeraktiviteter til sommerfest kunne være Femkamp eller Mordmysteriet eventuelt kombineret med et efterfølgende cocktailkursus.

3. Vælg den rigtige type fest og tema

Der findes mange forskellige former for fester, og der kan være både sommerfest tema og teambuilding elementer i. Det rigtige sommerfest tema, følger ofte det rigtige publikum – derfor er det vigtigt at tænke over, hvem deltagerne er. Er gennemsnitsalderen på kollegerne over 55 år, er det måske bedre at bruge penge på et liveband med covernumre, end en DJ. Her hjælper KbhTeambuilding gerne med sparring på idéer, mm. uden I behøver købe jeres sommerfest hos os. Vi vil altid gerne hjælpe jer.

4. Selskabslege

Større eller mindre selskabslege er en oplagt aktivitet at kombinere sommerfesten med. Det giver gæsterne noget at snakke om under resten af festen, og ryster dem sammen. Der er mange kortvarige lege, der kan gennemføres som en sjov start på eller i løbet af festen. Den sjoveste form for underholdning er ofte den man selv er med til at skabe og deltager i. Man behøver ikke hyre dyre kunstnere ind til mange tusinde kroner, men kan faktisk med lidt fokus på selskabslegene gøre det til en uforglemmelig sommerfest. Vores TEAM TIME CHALLENGE med mange forskellige teambuilding øvelser og selskabsaktiviteter, virker især godt til at aktivere et selskab, der elsker selskabslege hvor alsidig opgaveløsning, konkurrence og latter er i fokus.

5. Planlæggning af sommerfest

Planlæg aftenens forløb og forbered alternativer til tidsplanen, hvis der er nogle ting, der skulle falde til jorden. Pas på, at I ikke får lavet programmet for stramt. Det er godt at indlægge tid til snak, toiletbesøg, rygepauser mv. Det vigtigste at huske på når man planlægger er, at gæsterne er der for at være sammen med hinanden, så det skal der være plads og tages hensyn til.

At holde en sommerfest, skal ikke være en stor udfordring for jer, som virksomhed. Tværtimod så skal det være en fornøjelse for alle involverede. Det sikre valg er altid at få professionelle, som os hos KbhTeambuilding, til at stå for arrangementet. Vi har prøvet det utallige gange før, og vi ved, hvad der skal til for, at det bliver en succes. Ofte ender det endda med at være billigere end hvad man selv kan gøre det til, da vi allerede har forhandlet alle de bedste priser til fordel for jer.

6. Kom godt afsted med en gennemført sommerfest invitation

Det kan fremstå som en triviel ting, men en flot og informativ invitation, kan sikre, at I kommer godt fra start. På den måde viser I medarbejderne, at der er lagt tid og energi i at arrangere eventet til dem. Prøv at sørge for, at invitationen er sjov og highligter de mest spændende ting, der kommer til at ske i løbet af aftenen. I kan f.eks. hinte om, at der kommer live musik, eller cocktails, eller, at chefens tale i år er skiftet ud med en sang. Udover at være en appetizer, sikrer en god invitation, at gæsterne føler sig godt tilpas og trygge ved arrangementet. Der findes ikke noget værre end at mangle de rigtige sko, eller at føle sig forkert klædt til en fest. Skriv klart og tydeligt en tidsplan for aftenen og hvilken slags beklædning eller ekstra tøj man har brug for. Til sidst kan man, ved at lave en flot opsætning og sende en PDF ud signalere, at det er et velkoordineret og sjovt arrangement man går i møde!

 

Hvis I kunne tænke jer at høre vores sommerfest ideer eller mangler I sjove indslag med forskellige teambuilding aktiviteter, så kontakt os og hør mere i dag!

Få 12 gratis teambuildingøvelser direkte på mailen!
Tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag de seneste nyheder og få tilsendt to printvenlige PDF'er!
Nej tak
Tak for din tilmelding.
Afmeld dig med ét enkelt klik
×
×